Wikipedia

Результати пошуку

Про підсумки навчально - виховної роботи за навчальний рік.

 

Про підсумки навчально - виховної роботи

за 2021-2022 навчальний рік.

 

Протягом року діяльність професійного методичного осередку була спрямована на реалізацію завдань Державних стандартів початкової, базової та повної загальної  середньої освіти, на ознайомлення педагогів з новими підходами та завданнями під час упровадження Концепції НУШ, інформатизації суспільства і реформування освіти, на розвиток особистості учня і вчителя, формування в них мотивації та навичок самовизначення, саморозвитку та самовдосконалення.

Робота професійного методичного осередку вчителів суспільно-гуманітарного циклу в 2021/2022 навчальному році була направлена на виконання  Закону України «Про освіту» (Прийняття від 05.09.2017. Набрання чинності 28.09.2017 ), Концепції «Нова українська школа» (Схвалено Колегією Міністерства освіти і науки 27.10.2016), розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів  на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи», Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, схваленої Указом Президента України від 25.06.2013 №344/2013; Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти»(зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392  «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», наказу МОН №405 від 20.04.2018 року  «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (5-9 класи)», наказу МОН України №407 від 20.04.2018 року  «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня (2-4 класи)», наказу МОН України №406 від 20.04.2018 року  «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти III ступеня (11 класи)», указу Президента України від 04.07.2005 №1013/2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції громадянської освіти в Україні, Державного стандарту початкової загальної освіти (затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 №462), Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392); типового положення про атестацію педагогічних працівників (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України  від 20.12.2011 №1473, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2012 за №14/20327), Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2012  №1423, Концепції профільного навчання в старшій школі (затверджена рішенням колегії Міністерства освіти і науки України від 25.09.2003 №10/13; Галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти (затверджена наказом МОН України від 14.08.2013 №1176); рекомендацій щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти (лист Міністерства освіти і науки України від 03.07.2002 №1/9-318), листа Міністерства освіти і науки України від 11.08.2021  №1/9-430 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році», методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України «Організація дистанційного навчання в школі» (травень 2020 року), наказу відділу освіти виконавчого комітету Первомайської міської ради від 08.01.2021 №30 «Про організацію та проведення методичної роботи з педагогічними працівниками закладів освіти у 2021 році», наказу по закладу від 30.08.2019 №308 «Про організацію та проведення організаційно-методичної роботи з педагогічними працівниками школи у 2021/2022 навчальному році».

У 2021/2022 навчальному році методичне об’єднання працювало над реалізацією ІІ (діагностичного) етапу науково-методичної проблеми «Актуальні проблеми сучасної філології, історії та правознавства в період поетапного впровадження Державного стандарту повної загальної середньої освіти».

У 2021/2022 навчальному році працювали  над вирішенням таких основних завдань: підвищення якості викладання навчальних предметів – українська мова та література, російська мова та зарубіжна література, іноземна мова, історія та правознавство; сприяння розвиткові ініціативи, творчості, підвищення ефективності професійного самовдосконалення педагогічних працівників шляхом реалізації власних програм професійного розвитку; виявлення і розповсюдження ефективного педагогічного досвіду; підвищення рівня дидактичної компетентності педагогів; підвищення активності та результативності участі вчителів філологічного циклу у конкурсах професійної майстерності; надання допомоги педагогам в удосконаленні проведення сучасного уроку в умовах впровадження Концепції «Нова українська школа», реалізації Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та реалізації завдань Програми підвищення якості початкової освіти; посилення роботи щодо впровадження здоров'язберігаючих технологій навчання та виховання; надання методичної допомоги щодо створення умов для ефективного впровадження інновацій, пов’язаних із концептуальними основами Концепція «Нова українська школа»; залучення вчителів до дослідно-експериментальної роботи, впровадження STEM-технологій; спрямування діяльності вчителів на підвищення якості проведення кожного уроку на засадах компетентнісного підходу, формування в учнів внутрішньої мотивації до навчання; розвиток мережевої взаємодії між вчителями і учнями та учнів між собою; проведення роботи з питань удосконалення системи оцінювання НДУ шляхом упровадження моніторингу, оволодіння різними формами та методами вербального оцінювання учнів; організація роботи з обдарованою молоддю, шляхом залучення учнів до участі в конкурсах, турнірах, олімпіадах тощо;  удосконалення  умінь аналізу та самоаналізу уроків, з позиції компетентнісного підходу; реалізація основних завдань Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ України.

Кількісно-якісний склад ПМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу свідчить про високий творчий потенціал. Із 18 педагогів 9  вчителі (50%) мають вищу кваліфікаційну категорію, педагогічне звання «учитель-методист» - 3, старший учитель - 3  педагоги, 6 – I кваліфікаційну категорію (33%), 3 - II кваліфікаційну категорію (17 %).


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учителі суспільно-гуманітарного циклу постійно підвищували свій професійний рівень, виконуючи сучасні вимоги до вчителя XXI століття:

 

з/п

Прізвище, ім'я, по батькові

працівників

Напрям

Теми курсів

1

Тушева Т.В.

Учителі української мови та літератури

       «Харківська академія неперервної освіти»

1. Педагогіка партнерства як платформа запобігання / протидії булінгу

2. Використання цифрових технологій та технологій дистанційного навчання відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

3. Професійна діяльність учителя зарубіжної літератури , російської мови, інтегрованого курсу "Російська мова та література". Формування ключових та предметних  компетентностей відповідно до Концепції "Нова українська школа"

4. Професійна діяльність учителя української мови та літератури. Формування ключових та предметних компетентностей відповідно до Концепції  "Нова українська школа"

5. Формування соціальної та громадянської  компетентностей "Нової української школи"

Портал «Світ філолога»

1. Від "А"до "Я": використання освітніх онлайн- інструментів як ефективна організація навчального співробітництва

2. Дистанційне в задоволення. Ефективні інструменти для урізноманітнення синхронних зустрічей

3. Примусити не можна зацікавити.

Захопливий урок для сучасних дітей : від супер ідеї до втілення

4. Освіта в цифровому світі: співпраця попри відстань

5. Практичний кейс : використання флеш карток та карток пам'яті для підвищення якості процесу навчання

 

2

Дрозд Е.Л.

Учитель мистецтва

       «Харківська академія неперервної освіти»

Підготовка-тренерів-педагогів “Професійна діяльність вчителів мистецтва (учителі мистецтва, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва). Формування ключових та предметних компетентностей відповідно до Концепції “Нова українська школа”, 2021 р.

при Інституті підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди»

«Середня освіта (Музичне мистецтво)»:

 «Використання інноваційних форм та методів навчання на уроках музичного мистецтва як основа підвищення рівня якості знань учнів», 2021 р.

Онлайн курси:

ІІІ Всеукраїнський  дистанційний курс «Упровадження нового змісту мистецької освіти в дистанційній та змішаній формі навчання на засадах НУШ», 2021 р.

Всеукраїнський дистанційний курс «Цифрові технології у викладанні мистецтва в 5 класах на засадах НУШ», 2022 р.

 

 

 

3

Шестопалова А.Л.

Історія

«Харківська академія неперервної освіти»

Фаховий курс «Харківщинознавство»

Фаховий курс «Громадянська освіта»

Онлайн курси:

«Трансформація в освіті: виклики і перспективи»

«Години медіаграмотності»

«Організація інклюзивного середовища»

 

 

4

Сергєєва Ж.А.

 

       «Харківська академія неперервної освіти»

«Нові аспекти ЗНО з української мови та літератури»

Розвиток професійних компетентностей учителів української мови і літератури, 2021

Професійна діяльність учителя в інклюзивному освітньому середовищі,

2021

Формування соціальної та громадянської компетентностей  - ключових компетентностей Нової української школи.2021

Професійна діяльність учителя української мови та літератури. Формування ключових та предметних компетентностей відповідно до Концепції «Нова українська школа» , 2021

Онлайн курси:

Навчання у базовому онлайн-тренінгу з інфомедійної грамотності, 2021

«Школа для всіх». Організація інклюзивного освітнього середовища, 2021

VERIFIED онлайн-курс з медіаграмотності, 2021

 

5

Новаковська І.В.

вчитель української мови та літератури

«Харківська академія неперервної освіти»

«Формування ключових та предметних компетентностей відповідно до Концепції НУШ», 2021

«Формування ключових компетентностей відповідно до Концепції НУШ», 2021

«Діяльнісний підхід на уроках української мови та літератури в умовах реалізації нового державного стандарту базової середньої освіти», 2021

«Запобігання  булінгу», 2021

Онлайн курси:

«Школа для всіх». Організація інклюзивного освітнього середовища, 2021

6

Чорнякова О.В.

Вчитель англійської мови

Онлайн курси:

«Школа для всіх». Організація інклюзивного освітнього середовища, 2021

«Харківська академія неперервної освіти»

«Формування соціальної та громадянської компетентностей  - ключових компетентностей Нової української школи.2021»

Професійна діяльність учителя в інклюзивному освітньому середовищі,

2021

Професійна діяльність учителя англійської мови. Формування ключових та предметних компетентностей відповідно до Концепції «Нова українська школа» , 2021

7

Анісимова Інна Олегівна

Вчитель англійської мови

Онлайн курси:

«Школа для всіх». Організація інклюзивного освітнього середовища, 2021

 

 

З метою визначення рівня професійної компетентності вчителя на основі диференціації педагогічного потенціалу (за ознакою: внутрішній резерв – реалізація), як якості дій, що забезпечують ефективне вирішення професійно-педагогічних проблем і типових професійних завдань, що виникають в реальних ситуаціях педагогічної діяльності, з використанням життєвого досвіду, наявної кваліфікації, загальновизнаних цінностей проведено діагностування членів ПМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу.

 У діагностуванні брали участь 18 педагогів.

Результати діагностування

членів ПМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу

(кількісний показник)

Аналіз за кожним з семи аспектів діагностування дав можливість відповідно до прояву цих ознак визначити, що група «Нерезультативний педагог»  та «Педагог-початківець» відсутня, а серед вчителів є 3 диференційовані групи:

«Педагог-майстер» – 3 вчителі (Погрецька Л.Я., Сергєєва Ж.А., Чорнякова О.В.)

«Педагог-фахівець» – 15 вчителів

У   2021/2022 навчальному   році  атестації  підлягало 4  педагогічних   працівників:

·        Дрозд Елла Леонідівна

·        Тушева Тетяна Василівна

·        Москаленко Світлана Миколаївна

·        Сергєєва Жанна Андріївна

За підсумками атестації в 2022 році:

Тушева Тетяна Василівна підвищила категорію - присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».

Дрозд Елла Леонідівна, Москаленко Світлана Миколаївна, Сергєєва Жанна Андріївна підтвердили раніше присвоєній кваліфікаційній категорії.

Робота з учителями в межах професійного методичного осередку проводиться у вигляді семінарів-практикумів, відкритих уроків (заходів), творчих звітів учителів, індивідуальних консультацій тощо. Також, у зв’язку з епідеміологічною ситуацією в Україні, впровадженням карантинних заходів та с початком військової операції, було організовано дистанційне навчання, під час якого вчителі склали графіки дистанційної роботи, визначили базові інструменти та платформи для організації дистанційного навчання та проведення онлайн-уроків.

Робота з учителями в межах професійного методичного осередку проводиться у вигляді семінарів-практикумів, онлайн-конференцій, круглих столів, педагогічного всеобучу, методичного вернісажу, відкритих уроків (заходів), творчих звітів учителів, індивідуальних консультацій тощо. Відповідно до плану роботи ПМО протягом навчального року було проведено п’ять запланованих засідань методичного об’єднання (два – дистанційно), на яких були розглянуті такі питання:

ПЛАН РОБОТИ

професійно-методичного осередку вчителів

суспільно-гуманітарного циклу комунального закладу

«Первомайський ліцей № 6 Первомайської міської ради Харківської області» на 2021∕2022 навчальний рік

 

Форма проведення

Дата проведення

Тема

Категорія учасників

Відмітка про виконання

Інструктивно- методичний семінар

28.08.2021

ТЕМА.

«Підвищення компетентності, професіоналізму педагога – одна з найважливіших умов підвищення якості освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи»

(розгорнутий план додається)

Члени ПМО

 

Консультативний ЧАТ з питань

роботи літературної вітальні

серпень

Організація роботи літературної вітальні, обговорення ресурсно- мережевої взаємодії вчителів

Педагог- майстер

 

Супервізія

серпень

Планування роботи вчителя. Ведення шкільної документації

Члени ПМО

 

Педагогічне ательє

серпень

Надання допомого педагогам початківцям щодо складання календарного планування

Педагог- початківець

 

Методичні оперативки

Протягом року

у порядку надходження

1)  опрацювання інструктивно- нормативних документів;

2)  Про особливості ДПА та ЗНО в навчальному році

Члени ПМО (всі групи)

 

Методична студія

жовтень

Вимоги до оформлення експонатів на виставку-презентацію

педагогічних ідей.

Педагог- майстер, педагог- фахівець

 

Супервізія

вересень

Підготовка завдань для проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад

Члени ПМО

 

Методичний міст

вересень

Організація проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад. Конкурсів учнівської творчості

Члени ПМО

 

Віртуальний педагогічний клуб

жовтень- листопад

Обговорення можливостей, вимог до створення та оформлення власних сайтів (блогів).

Педагог- майстер, педагог- фахівець

 

Семінар-практикум

жовтень 2021

ТЕМА.

«Сучасні освітні тренди: онлайн-освіта»

(розгорнутий план додається)

Педагог- майстер, педагог- фахівець, педагог-

початківець

 


Мобільна фокус- група вчителів- української мови та літератури

вересень- жовтень

Обговорення вимог до проведення Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді

ім. Т .Г. Шевченка.

Розробка завдань для проведення І (шкільного) етапу                                           конкурсу.

Педагог- майстер, педагог- фахівець

 

Презентаційний меседж

вересень

Організація і проведення І (шкільного) етапу

конкурсу ораторського мистецтва

Педагог- майстер, фахівець, педагог-

початківець

 

Мобільна фокус- група вчителів- української мови та літератури, історії

жовтень- листопад

Підготовка учнів до міського турніру юних правознавці, юних істориків

Педагог- майстер, педагог- фахівець

 

«Проблемний стіл»

- Як навчити кожного?

 

Аналіз планів конспектів уроків педагогів-початківців

Педагог- початківець

 

Презентаційний меседж

жовтень

Організація і проведення І (шкільного) етапу

Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді

ім. Т. Г. Шевченка.

Педагог- майстер, педагог- фахівець, педагог-

початківець

 

«Аналітичний форум»

жовтень

Детальний аналіз результатів ДПА, ЗНО з української мови та літератури, історії України, англійської мови.

Педагог- майстер, педагог- фахівець, педагог-

початківець

 

«Педагогічний

десант» до колеги на урок

протягом року

Відвідування уроків з метою відстеження якості впровадження нових навчальних програм в 5-11-х класах, аналіз уроків з позиції компетентнісного підходу

Педагог- майстер, педагог- фахівець, педагог-

початківець

 

Семінар-практикум

січень 2022

ТЕМА:

«Розвиток креативності як спосіб формування компетентної особистості»

(розгорнутий план додається)

Члени ПМО

 

Педагогічний практикум

листопад

Опрацювання методичних рекомендацій щодо участі учнів школи у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад з української мови та літератури, російської мови та літератури, англійської мови, історії, правознавства

Члени ПМО

 

Авторська дошка майстра

грудень

Участь у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій

Групи

«Педагог-

 


педагогічної справи

 

 

майстра»,

«Педагог- фахівець»

 

Аналітичний форум

грудень

Аналіз результатів участі учнів школи у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, російської мови та літератури, англійської мови, історії, правознавства,

трудового навчання

Члени ПМО

 

Круглий стіл

листопад- грудень

Обговорення завдань минулих років з олімпіад філологічного циклу з метою підвищення якості підготовки учнів до участі в ІІІ етапі олімпіад

Члени ПМО

 

Аналітичний форум

січень

v    Моніторинг навчальних

досягнень учнів за підсумками І семестру 2020/2021 навчального року;

v    Моніторинг діяльності ПМО (за кваліметричною моделлю)

Члени ПМО

 

Тиждень відкритих дверей «педагогів- майстрів»

січень

Відвідування уроків у педагогів- майстрів

Педагог- майстер, педагог- початківець

 

Методичний бенефіс

лютий

Презентація досвіду роботи вчитель, які атестуються у 2022 році

«Педагог- майстер»,

«Педагог- фахівець»,

«педагог- початківець»

 

Педагогічні тренінги

жовтень, листопад, січень,

березень

Опрацювання завдань минулих років ЗНО з української мови та

літератури, англійської мови, історії України

«Педагог- майстер»,

«Педагог- фахівець»,

«педагог- початківець»

 

Інтерактивне спілкування

лютий

Про особливості ДПА та ЗНО в навчальному році

Члени ПМО

 

Тематичний семінар

березень

2022

ТЕМА

«Нестандартні форми проведення уроків суспільно-

гуманітарного як засіб активізації предметних компетентностей

учнів»

(розгорнутий план додається)

Члени ПМО

 

Консультативний ЧАТ з питань реалізації проектів професійного самовдосконалення

березень

Самоосвіта як основа для

підвищення компетентності педагога (корекція даних в

Індивідуальних картках педагогів)

Члени ПМО

 


Семінар-практикум

червень 2022

ТЕМА      

«Інноваційне освітнє середовище – простір успіху» (розгорнутий план додається)

Члени ПМО (всі групи)

 

Консультативний ЧАТ з питань роботи

квітень

Самоосвіта як основа для

підвищення компетентності педагога (корекція даних в

Індивідуальних картках педагогів)

Члени ПМО (всі групи)

 

Консультація

протягом року за окремим графіком

Організаційно-методична робота з підвищення професійної компетентності вчителя

Групи за графіком

 

Аналітичний форум

травень

v    Моніторинг навчальних досягнень учнів за підсумками 2021/2022 навчального року;

v    Моніторинг діяльності ПМО (за кваліметричною моделлю);

v    Моніторинг участі учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах тощо

Члени ПМО (всі групи)

 

«Методичний беніфіс»

травень

Презентація напрацювань літературної вітальні

Група

«Педагог- майстер»

 

 

 

Учителі ПМО суспільно-гуманітарного циклу широко впроваджують у практику інноваційні технології. Оновлено банк даних використання сучасних навчальних технологій або їх елементів.

Серед найбільш результативних необхідно відмітити:

Ø проєктна   технологія   навчання (Анисимова І.О.,  Дрозд Е.Л., Шестопалова А.Л., Чорнякова О.В., Макарова О.В., Погорєлова Г.В., Тушева Т.В.);

Ø технологія інтерактивного навчання (всі члени ПМО суспільно-гуманітарного циклу);

Ø технологія дистанційного навчання (всі члени ПМО суспільно-гуманітарного циклу);

Ø технологія змішаного навчання (Шестопалова А.Л.);

Ø технологія розвитку критичного мислення (Сергєєва Ж.А., Шестопалова А.Л., Іваненко К.В.);

Ø технологія проблемного навчання (Чорнякова О.В.,  Іваненко К.В., Шестопалова А.Л.);

Ø інформаційно-комунікаційні технології (всі члени ПМО суспільно-гуманітарного циклу);

Ø інтерактивний метод навчання «Американської   мозаїки» (Чорнякова О.В., Анисимова І.О., Надточий Т.В., Тригубляк Я.М..);

Ø інтерактивний метод командної підтримки індивідуального навчання  (Погрецька Л.Я., Сергєєва Ж.А.);

Ø ігрові технології навчання (Дрозд Е.Л.);

Ø елементи  SТЕМ-освіти (Анисимова І.О., Новаковською І.В., Тушева Т.В.).

Проведені уроки засвідчили високий рівень майстерності педагогів. Учителі знаходяться на функціональному рівні використання ІКТ, програмних продуктів  та Інтернет-технологій у своїй професійній діяльності. Проблемним питанням під час проведення уроків є оцінювання навчальних досягнень учнів та формування методів діяльності школярів, стійкої зацікавленості учнів до процесу навчання; використання компетентнісного підходу навчання,  пізнавальних  методів мотивації та стимулювання (опора на життєвий досвід, пізнавальний інтерес, створення проблемної ситуації, спонукання до пошуку альтернативних рішень, виконання творчих завдань тощо).

Щоб зацікавити своїм предметом, вчителі ПМО постійно оновлюють і урізноманітнюють навчальну діяльність учнів, а це стосується як форм навчання, так і системи методів, прийомів, засобів.

З метою підвищення свого професійного рівня, рівня самоосвітньої діяльності педагоги брали активну участь в роботі міських методичних об'єднань вчителів української мови та літератури, вчителів галузі «Суспільствознавство», вчителів російської мови та літератури, вчителів англійської мови та літератури на які готують змістовні доповіді, проводять відкриті уроки, працюють в групах, виступають в якості модераторів тощо.

В закладі систематично підтримується неперервна інформатична підготовка та розвиток ІКТ-компетентності педагогів. Вчителі ПМО активізували роботу по використанню та впровадженню технологій дистанційного навчання за допомогою онлайн сервісів. Традиційною є участь вчителів суспільно-гуманітарного циклу в різноманітних обласних Інтернет-семінарах, які здійснюються на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» в режимі чату  та вебінарів.

На міський етап виставки-презентації було представлено 3роботи педагогами ліцею за відповідними напрямками.

Перелік членів ПМО вчителів  суспільно-гуманітарного циклу, які брали участь у виставці-презентації педагогічних ідей  та технологій у 2021/2022 навчальному році

П.І.Б. автора

Посада

Назва роботи

1

Дрозд Елла Леонідівна

Вчитель мистецтва

«Використання інноваційних форм та методів навчання на уроках музичного мистецтва як основа підвищення рівня сформованості ключових та предметних компетентностей».

2

Тушева Тетяна Василівна

Вчитель української мови та літератури

"Оцінювання без знецінювання (формувальне оцінювання на уроках української мови та літератури  )"

3

Сергєєва Жанна Андріївна

Вчитель української мови та літератури

«Інноваційний підхід до роботи з обдарованою учнівською молоддю                під час вивчення української мови і літератури на засадах педагогіки партнерства»

 

 

 

Міська експертна комісія визначила, що роботи відповідають завданням виставки-презентації педагогічний ідей та технологій, мають теоретичну та практичну цінність, є актуальними, можуть бути використані педагогами в роботі. Всі представлені роботи мали високий естетичний вигляд.

За високу якість  методичних посібників, представлених на міську виставку-презентацію педагогічних ідей та технологій, нагороджені:

Дипломами І ступеня  Тушева Т.В., Дрозд Е.Л., Сергєєва Ж.А.

З метою підвищення інтересу та зацікавленості учнів до вивчення предметів циклу вчителі української мови та літератури активно залучають їх до проведення та участі у предметних тижнях:

·        Диктант "Мова єднання" (8-Б, 9-А, 9-Б класи), вчитель української мови та літератури Погрецька Л.Я.

·        Виступ перед учнями початкових класів "Барви українського слова", вчитель української мови та літератури Погрецька Л.Я.

·        Виховний захід у 6-А класі  "Буду я навчатись мови золотої", вчитель української мови та літератури Погрецька Л.Я.

·        Виховна година на тему "Чи знаю я українську мову?" (10 клас), вчитель української мови та літератури Сергєєва Ж.А.

·        Брейн-ринг у 9-А класі "Мова рідна, слово рідне!", вчитель української мови та літератури Тушева Т.В.

·        Бесіда у 7-Б класі "Життя без книг - хата без вікон", вчитель української мови та літератури Москаленко С.М.

·                   Диктант у 5-А класі "Рідна мова", година спілкування "Шевченко - живий", вчитель української мови та літератури Новаковська І.В.

У лютому вчителем історії Шестопаловою А.Л. урок-реквієм "Герої не вмирають", «Україна єдина». Учителя історії протягом року залучали учнів до архівно-пошукової роботи, екскурсій до шкільного музею, організовували зустрічі з ветеранами Другої світової війни, родичами загиблих захисників Батьківщини.

Велика увага приділялась роботі  музеї ліцею, який є діючим центром національно-патріотичного виховання учнів. Пошукова група учнів 7 класу (керівник Шестопалова А.Л.) збирала спогади учасників Другої світової війни, остарбайтерів, тих, хто працював у тилу.

Велику увагу вчителі-філологи приділяють роботі з учнями в позаурочний час. У 2021/2022 навчальному році активно працювала «Літературна вітальня», де вчителі готували учнів до різноманітних конкурсів, турнірів, олімпіад.

Учні ліцею є активними учасниками різноманітних конкурсів учнівської творчості. Маємо певні досягнення:

 

Назва конкурсу

Місце

Клас

П.І.Б. учнів

П.І.Б. вчителя

1

ХІІ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та      студентської        молоді    ім. Т.Г.Шевченка

ІІ (міський) етап

І місце

 

 

 

 

 

 

 

7-Б

7-В

9-А

 

Туча В.

Літовченко Е.

Давидян А.

 

 

Москаленко С.М.

Тушева Т.В.

Сергєєва Ж.А

 

 

2

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості.

Номінація «Історія та державотворення»

ІІ (міський) етап

 

І місце

 

 

9-А

 

Друзь Е.

Шестопалова А.Л.

ІІІ (обласний) етап

 

ІІ місце

 

 

9-А

 

Друзь Е.

 

Шестопалова А.Л.

Робота  педколективу, яка проведена  за  програмою  виявлення  та  підтримки  талановитої  молоді і створення  умов, необхідних  для  розвитку  індивідуальності, має  свої  позитивні  результати.  Це – призові  місця  в турнірах, олімпіадах, конкурсах. Учні ліцею є учасниками і переможцями різних  Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів, Інтернет-оліміпіад:

·        Всеукраїнська гра з англійської мови “Грінвіч” (нажаль в цьому навчальному році результати не отримали)

·        Всеукраїнська Інтернет-олімпіада «Всеосвіта»:

Історії – Диплом І ст. – 4 (Бабаєва Д., Друзь Е., Кит Ю., Чорнякова К.), Диплом ІІст. – 1 (Давидян А.)

Правознавство – Диплом ІІ ст. (Давидян А.)

З кожним роком збільшується кількість учасників вищезазначених конкурсів та спостерігається тенденція підвищення результативності участі в них.

Систематична, плідна робота вчителів суспільно-гуманітарного циклу спрямована на підвищення рівня навчальних досягнень учнів 5-11-х класів. 

         Вчителі ПМО постійно працюють із фаховими виданнями, науково-методичними журналами «Дивослово», «Українська мова та література в школі», «Бібліотека», «Позакласний час», «Все для вчителя», «Вивчаємо історію», «Вивчаємо світову літературу» тощо.

 Результативність діяльності ПМО відстежується за кваліметричною моделлю за підсумками кожного семестру.

Діаграма "Оцінка діяльності ПМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу"

 

Комунальний заклад "Первомайський ліцей№6 Первомайської міської ради

Харківської області"

 

Напрямки

часткова оцінка напрямків

І семетр 2021/2022 н. р.

ІІ семестр 2021/2022 н.р.

 

1. Нормативно-правове та інформаційне забезпечення методичної роботи

0,18

0,19

 

2. Організаційне забезпечення методичної роботи

0,23

0,25

 

3. Здійснення методичної роботи

0,24

0,28

 

4. Експертно-аналітична діяльність

0,13

0,15

 

Загальна оцінка в частках одиниці

0,78

0,89

 

 

 

 

                Висновки: моніторинг діяльності ПМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за кваліметричною моделлю, свідчить, що на високому рівні здійснюється  організаційне забезпечення методичної роботи та експертно-аналітична діяльність (0,91), найнижчий (0,86) – діяльність за напрямом «Здійснення методичної роботи». Загальна оцінка діяльності ПМО за 2021/2022 навчальний рік  становить 0,89.

Рекомендації:

1.     Вчителям ПМО  суспільно-гуманітарного циклу:

1.1.         Посилити роботу щодо створення банків даних за різними напрямками.

1.2.         Систематично підвищувати рівень професійної майстерності шляхом реалізації проектів самоосвітнього розвитку.

1.3.         Посилити роботу з обдарованими учнями шляхом залучення їх до участі в обласних тренінгах, інтернет-олімпіадах, розроблення програм заходів.

2.     Керівнику ПМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу Макаровій О.В.:

2.1.         Орієнтувати  вчителів на творчість, оновлення професійних знань, стимулювати самоосвіту, розвиток педагогічної творчості.

2.2.         Здійснювати ґрунтовний аналіз результатів роботи членів ПМО, розробляти рекомендації  щодо підвищення результативності їх діяльності.

2.3.         Підвищити рівень оформлення протоколів засідань ПМО  суспільно-гуманітарного циклу:

2.4.         Активізувати роботу щодо залучення педагогічних працівників до професійних конкурсів, виставок, фестивалів.

Учителі ПМО відповідально ставляться до своєї справи, впроваджують нові навчальні програми (в 5-х класах), інноваційні педагогічні технології.

Завданнями вчителів ПМО суспільно-гуманітарного циклу на 2021/2022 навчальний рік є:

- спрямування, підвищення якості та результативності проведення уроків;

-   збагачення педагогічного досвіду освітніми інноваціями;

-   запровадження в практику роботи сучасних технологій, форм та методів навчання;

- удосконалення аналізу уроку з позиції компетентнісного підходу в умовах реформування системи освіти;

-  розкриття інтересів та  нахилів  здібностей учнів  з  метою  виявлення самостійно творчої особистості; 

-   формування  в учнів інтересу  до вивчення предметів мови, літератури, історії та правознавства;

-   якісна підготовка учнів до ДПА у 9 класах та  ЗНО в 11 класах

 

ІІ. Організація роботи з удосконалення професійної майстерності вчителів

Професійний методичний осередок вчителів суспільно-гуманітарного циклу у 2021/2022 навчальному році буде працювати другий рік над реалізацією науково-методичної проблеми «Актуальні проблеми сучасної філології, історії та правознавства в період поетапного впровадження Державного стандарту повної загальної середньої освіти».

Основними завданнями професійного методичного осередоку вчителів суспільно-гуманітарного циклу у 2021/2022 навчальному році є:

- спрямувати діяльність організаційно-методичної служби на реалізацію ІІ  етапу науково-методичної проблеми «Реалізація інноваційного змісту освіти шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на засадах педагогіки партнерства» ;

- спрямувати організаційно-методичну діяльність на формування інноваційного освітнього середовища та підготовку педагогів до опанування й реалізації освітнього процесу на засадах компетентнісного підходу, ціннісних засад, педагогіки партнерства, інклюзивного навчання, принципу дитиноцентризму та загальноосвітніх орієнтирів в світлі реалізації Концепції «Нова українська школа»;  

- удосконалювати диверсифікацію форм методичної роботи з педагогічними працівниками на основі диференційованого підходу; набуття педагогами    професійних компетентностей; стимулювання педагогів до самоосвітньої діяльності у міжатестаційний період з опорою на їхню активність, досвід і знання;

- забезпечити виконання заходів щодо якісного поетапного впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;

- активізувати роботу щодо участі педагогічного колективу у інноваційному освітньому проекті всеукраїнського рівня “Я - дослідник”;

- активізувати роботу щодо впровадження заходів з реалізації регіональних освітніх проектів:

-  «Підвищення ефективності професійного самовдосконалення педагогічних працівників у міжкурсовий (міжатестаційний) період»;

-  «Підвищення якості підготовки учнів Харківської області до Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів»;

-   «Виховний простір Харківщини»;

-  «Розвиток інклюзивної освіти в Харківській області»;

-  «Модернізація змісту і форм підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання в закладах загальної середньої освіти»;

-  посилити увагу підготовці педагогів, особливо класних керівників, до організації ефективної превентивної виховної діяльності (формування основ правової поведінки, здорового способу життя серед учнівської молоді, педагогічної та батьківської спільнот), національно-патріотичного виховання;

- удосконалювати роботу щодо залучення педагогів та учнів до науково-дослідницької роботи;

- удосконалювати систему моніторингових досліджень якості освіти на уроках суспільно-гуманітарного циклу як засобу підвищення її результативності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар